Не са манометри мерят с индикатор горна мъртва точка мисля през първата свещ.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Какво става като не са ти зацепили правилно ремъка?
Collapse
X
-
С индикатор мерят горна мъртва точка,после слагат петите и ремъка,на самия ремък има 3 белега,ама май няма файда от тях.По принцип ако сменяте ремък си правите белези и после по тях,но е малко трудно,аз обаче като си го сменях не направих белези ,защото си мислех че ще видя в Аутодата2004,ама се оказа че без петите не става.Та по въпроса-пробвахме 100 вариянта за зацепване,при някои припалваше,ама за да удари клапан трябва да е много грешен,а доколкото знам ако има разлика 1 зъб мотора започва да тресе...Алфа 156 2,0
Comment
-
Първоначално публикувано от hkdonev Покажи съобщениеС индикатор мерят горна мъртва точка,после слагат петите и ремъка,на самия ремък има 3 белега,ама май няма файда от тях.По принцип ако сменяте ремък си правите белези и после по тях,но е малко трудно,аз обаче като си го сменях не направих белези ,защото си мислех че ще видя в Аутодата2004,ама се оказа че без петите не става.Та по въпроса-пробвахме 100 вариянта за зацепване,при някои припалваше,ама за да удари клапан трябва да е много грешен,а доколкото знам ако има разлика 1 зъб мотора започва да тресе...
Comment
-
Тия в АХМ ауто казаха че съм имал разминаване от зъб и половина - след това динамиката значително се увеличи, разхода спадна с литър......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщениезацепването на валовете става и без пети зависи колко е кадърен маистора които прави колата)и белязахме на 6-7 места вал,пети,шайби,ремък а бе всичко,и след доставката на петите ги сложихме за проверка и пак имаше разлика от половин зъб,та затова хората са казали КОЗАТА СИ САКА ПЪРЧ.
Alfa Mito 1.4
156 2.0 155 ex
156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex
Comment
-
Колегата n_netov много подробно описа технологията на смяна на ангренажен ремък без пети и без супер големи майстори с едно задължително условие: стария ремък да е поставен правилно. И тъка има ли бърз, лесен и ефективен метод за проверка на инсталирания вече ремък. От всичко написано:
Ако съвпаднат белезите на шайбите на коляновия вал и изпускателните клапани и гърбиците на вала на всмукателните клапани са в съответната фаза(или застопорени) това означава ли че всичко е ОК?
Comment
-
Колега BillyBoy`,не искам да спориме - просто би ли ни светнал как става точно зацепване без пети?
Пак казвам-не искам да те обидя,просто ми е интересно как го правиш.
Говоря за правилно зацепване,а не просто да не удари клапаните.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщениеКолега BillyBoy`,не искам да спориме - просто би ли ни светнал как става точно зацепване без пети?
Пак казвам-не искам да те обидя,просто ми е интересно как го правиш.
Говоря за правилно зацепване,а не просто да не удари клапаните.http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
www.ico83.snimka.bg/[/url]
Comment
-
аз лично не ги зацепвам а маисторите при които ходя а и не само моята кола е наравена така а сигурно половината алфи във пловдив Ilko Ivanov като ти е толкова интересно как ставало без пети теб лично ще те закар нагледно да видиш как става на моита кола като и доиде времето щото тука много разбирачи се навъдиха дето викат че без пети не ставало сатава става ico83 като се прибереш ще отидеш при хари и боби във пловдив писъл съм не един път за тях а и не само азАлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162
Comment
-
Става и без пети, но само ако сме убедени, че пред е зацепен правилно. Правят се белзи на двете колелета на валовете. Долу шайбата на коляновия си има белег. Само, че е малко кофти така. Щом махнем ремъка и горе двата вала се завъртат от натиска на пождигачите и някой трябва после да ги държи когато се слага ремъка.
Другия вариант е веднъй да се измери с ъгломер ъгъла на вала когато е поставена петата и после само по ъгъла да се зацепва. Като го знаеш принципно какъв е, е лесно дори и да не е била зацепена преди може и без пети пак да се зацепи правилно.
Аз съм зацепвал 5, 6 алфички до сега и все ми е било тъпо това с развиването на лагерите.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Чета и не вярвам... Без пети ставало. Естествено, за кво са ви. Много спецове са се навъдили с изключителни знания по въпроса. И все по увеличаващо се количество алфи с повредени глави от вмешателството на некадърни майстори, които си въобразяват че по-добри от тях няма. И е ясно че половината от колегите, които твърдят че пети не са нужни, даже не се сещат за същината на проблема. Не става въпрос за центроването на ангренажните зъбни колела спрямо зъбното колело на коляновия вал. Това е нещо елементарно, ако си сигурен че двигателят преди това е бил зацепен правилно (и все пак има едно голяммо АКО - забелязвате ли? за разлика от старите мотори тези са без белези и няма как да си сигурен) - маркирате и си ги зацепвате по същия начин. Става дума за финото ъглово центроване на разпределителните валове спрямо ангренжните зъбни колела. Тънкият момент в случая е че точното ъглово положение на разпределителните валове се постига и фиксира точно с тези пети. От друга страна точното ъглово положение на коляновия вал се постига с помощта на индикаторен часовник, монтиран на мястото на една свещ на първи цилиндър.
p.s. Има и куриози. Поръчва си майстора фиксиращи пети. Супер - вече е готов за смяна на ремък на тъпите алфи и центроване на валове по правилата. Вади съответната лагерна капачка, слага петата, монтира я със същите болтове (които обаче в случая идват мааалко къси...) и хоп - имаме си алфа със изскубани резби на лагерните капачки. Красиво.Alfa 156 1.8 TS
FIAT Tipo 2.0 i.e. GT
Comment
Comment